Kjøpsvilkår

Kundeinfo og fakturering

Kunde er selv ansvarlig for at alle opplysninger er korrekte for at vi skal kunne sende varene til riktig sted. Ved registrering godtar dere også at faktura for varene sendes til angitt e-postadresse. Om det likevel ikke er ønskelig å få tilsendt faktura pr e-post, blir faktura sendt pr post til angitt adresse.  Om faktura skal sendes pr post til angitt adresse, må dette presiseres under bestillingen.

Bestilling og levering

Ved bestilling får dere en ordrebekreftelse på mail. På enkelte varer er det utvidet rabatt, og denne blir da fratrukket på faktura som sendes til dere på registrert e-postadresse. Det endelige fakturabeløpet kommer aldri til å overstige beløpet som vises på ordrebekreftelsen. For pakker med sporingsmuligheter, opplyser vi også om sporingsnummer. Levering er i hovedsak til nærmeste postkontor, og kunden henter ut varene selv etter å ha mottatt en melding om ankommet pakke. Ønskes hjemlevering, må sporingsnummer benyttes av kunden selv, som bestiller dette hos Posten.

Faktura blir sendt til registrert e-post, og betales innen 14 dager. Betalingspåminnelse blir sendt etter 14 dager, for så å bli sendt til Kreditorforeningen om betaling ikke finner sted, med alle omkostninger dette medfører. For nye kunder og større leveranser sender vi med Postoppkrav, uten ekstra kostnad for kunden.

Angrerett

For å benytte deg av angreretten, må vi ha beskjed om at angreretten ønskes benyttet inne 14 dager fra varen er mottatt. Kontaktskjema på siden kan gjerne benyttes.

Skjema for utfylling finner dere her: https://signform.no/dss/component/signform/?view=form&id=1096

Angrerett på brukte varer

Dersom varen ikke svarer til forventningene ut fra produktbeskrivelsen, kan angreretten benyttes innen 14 dager selv om varen er brukt. Når brukte varer returneres, vil det bli foretatt en verdivurdering av varen, og Kunden vil få tilbakebetalt kjøpesummen fratrukket verdireduksjonen (jf. Angrerettloven § 25, tredje ledd). Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 8, første ledd bokstav i). Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur.

Uavhentede pakker

Posten sender ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du blir belastet et gebyr på kr. 400,-, for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken. Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angretten.